2009-04-06

Så var det morgon igen. Jag är antagligen den enda som är korkad nog att vara uppe redan, alla smarta människor som har påsklov sover än.

Jag lovade ett vettigare inlägg så här kommer det.

Solen skiner utanför fönstret, jag känner att påsklovet hade inte kunnat komma vid en bättre tidpunkt - alla behöver vi vila nu innan det blir dags för slutspurten. Om 2 månader och 5 dagar tar jag studenten. 3 dagar efter studenten åker jag till Berlin, kommer vara där en vecka. Längtar.

Har suttit inne på THF sedan jag slog upp datorn. Allt ser lugnt ut, mer eller mindre. De flesta av medlemmarna sover nog de också. Smarta som de är. Sanningen är att jag har svårt att sova på mornarna om jag nte är riktigt riktigt trött. Om jag varit ute kvällen innan och har alkohol i kroppen när jag lägger mig, då sover ag alltid länge. men annars, i vanliga fall, brukar jag vakna vid 8. Det kan vara ganska trist, men ganska bra ibland också för jag hinner få mycket gjort på förmiddagen.

Idag ska jag skriva klart mitt Projektarbete. Blev egentligen klar med det igår men idag ska jag rätta lite stavfel och sedan ska jag skicka iväg det. Hur skönt som helst att slippa ha det hängande över sig. Idag ska det komma ett meddelande från Bill också, Bill Kaulitz i Tokio Hotel. jag har inga höga förhoppningar på att han ska komma med några spännande nyheter, det blir skönt bara att få höra hans röst.

Jag har inga särskilda planer för det här lovet men än att vila upp mig, kanske träffa lite kompisar som jag aldrig hinner träffa i vanliga fall och så plugga så klart, men jag ska plugga ytterst lite. Just det, lovets sista dag är den 14e april och då ska jag in till kyrkan i stan och vara där hela dagen med alla de andra från den kristna föreningen på skolan. Vi ska få besök från Ny Generation och vi ska ha en tacofest på kvällen. Jag kommer sova kvar också eftersom vi ska till skolan redan före åtta dagen efter. Vi ska dela ut gratis frukost till våra klasskamrater och sedan klockan 11 har vi fixat så att ungdomarna från Ny Generation ska ha en lunchkonsert. Det kommer bli två riktigt roliga dagar!

I helgen anmälde jag mig till Universitetet i Örebro. Nu är det bara att hoppas att jag kommer in. I så fall flyttar jag dit i höst. Det ska bli så skönt att komma bort härifrån.

xoxo
Em


en stjärna på asfalten

The stars will guide you home

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0