2009-04-26

Söndag. Molningare idag. Ändå varmt. Men det blåser kyligare vindar än igår. April går mot sitt slut. I maj drar studentyran igång. Jag lyckas inte dras med. Varför börja låtsas nu?

Så.
Vad gör jag en dag som denna?
- skriver Bohemian essay
- skriver debattartikel
- skriver PA utvärdering
- tittar på em gammal film på TCM
- hänger på THF
- funderar på min novell or whatever it is

Den sista punkten är oundvikligen den som tar uppp mest tankeverksamhet. Jag har börjat få fram en story, med två huvudpersoner. Det känns bra. Men sen då? Mit största dilemmma just nu är om jag ska slänga in en till person med en egen storyline för att driva de hela vidare. Alternativet är att jag håller mej till Katarina och Oliver och försöker berätta deras historia, risken är att det inte blir så långt. Eller så blir det hur långt som helst. I ärlighetens namn vet jag inte helt vad Oliver och Katarina vill berätta för mig, för er alla. Så jag antar att jag ska ge dem lite mer tid, om de vill att en tredje karaktär ska få plats så kommer de låta mig veta det. Ja, jag är aningen störd, men jag tror verklgen att man måste låta sina karaktärer få bestämma ibland. Om man låter deras personligheter och drag växa inom en, så att man lär känna dem och låter dem bli en del av sig själv - då kan man sedan berätta rätt historia med rätt ord!
Alltså ingen tredje huvudkaraktär. För tilfället i alla fall. 


                       ~Wir müssen über 1000 meere weit~



xoxo 
Em

                      

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0