2009-05-24

Jag har skirvit lite om den där novellen jag jobbar på eller hur? Nu gör jag det igen. Hm.

Jag sitter liksom fast. Det första jag slrev kändes hur bra som helst. Instinktivt, impulsivt och vackert. Men sen när jag började försöka knyta ihop trådarna så känns det fel. Jag gillar de båda huvudkaraktärernas berättelser, men jag har hemskt svårt att föra dem samman. Ändå älskar jag det de två huvudkaraktärerna kan bli tillsammans. För det är hela meningen med novellen. Att man är bättre tillsammans än ensam. Att man kan bära mer smärta om man är två. Att man kan dela minnen och tårar och att verkligheten blir mycket vackrare då.

Fan.
Jag hatar att veta vad jag vill komma fram till utan att veta hur jag ska ta mig dit. Men jag vill inte sluta. Jag vill lyckas få ihop det. För jag tror att det kan bli bra.


Sedan har jag tanken att en trejde behövs, en karaktär eller bara en slags storyline. Något lite mer övergripande som kan föra ihop de andra två på ett smidigt sätt. Jag vet bara inte vad det här tredje som jag letar efter är.

Suck.

Jag får fortsätta tänka på detta antar jag. Rätt som det är kanske jag får en snilleblixt.

xoxo
Em


November 2009 here we come!

Officiella postern till New Moon ^^ Längtar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0