Random ramblings

Ibland önskar jag att jag var lite modigare. Lite mer bekymmerslös. Att jag kunde agera först och tänka sedan. Men jag tänker alltid först. Och alltid lite för länge. Och om jag kan tänka på allt så ser jag till att alla får veta allt också. Om jag ska fråga någon något, eller be någon om något, så se jag alltid till att de dem alla anledningar i världen till att säga nej. Jag ursäktar mig själv. Alltid! Jag vill sluta med det. Men jag har inte kommit på ett sätt som funkar bättre.

Vad tjänar jag på att ursäkta mig själv? På att komma med ett förslag och sedan ge personen jag pratar med hundra anledningar till att säga nej? Jo, jag slipper bli besviken i fall personen faktiskt säger nej. Och jag slipper känna att jag är till besvär. Jag vill aldrig besvära någon, störa, vara i vägen.

Jag vet att detta knappast är ett hälsosamt beteende, i längden mår jag ju inte bra av att hålla på så här. Men jag har som sagt inte kommit på ett sätt som funkar bättre. Jag bite rmig i tungan ibland och försöker låta bli att komma med ursäkter och förklaringar. Ibland lyckas jag, men då kommer massa obehagliga känslor istället. Oro, nervositet, blyghet. Jag kan vara rysligt blyg, även om jag brukar dölja det med att ständigt babbla. Och slänga ur mig ursäkter och förklaringar.

Okej jag vet inte var jag vill komma med det här. Verkligen inte.
Ville väl bara dela med mig.

Och, om någon har ett tips på hur jag kan ändra mitt beteende, så dela gärna med er!!



xoxo
Em

Kommentarer
Postat av: Nette

Vet vad du menar. Gör precis samma sak.. Önskar jag kunde sluta med det, men man har ju alltid varit sån. Går liksom inte att bara lägga åt sidan och helt plötsligt fungera på ett annat sätt. Det är helt naturligt för mig att ge folk ursäkter för att slippa mig på ett eller annat sätt. Eller förklara mig hela tiden, när jag beslutat mig för något. Vill slå sig själv i huvudet.. Jag har alltid låtit folk besluta saker för mig och tycka åt mig, så nu har jag svårt att tycka eller bestämma saker själv också. :P

2009-11-14 @ 13:38:30
URL: http://brunette.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0