2009-10-15

Är nöjd med dagen. PM gruppen fick mycket gjort, vi hade vår handledning, fick bra repsons och färdigställde vårt PM utifrån responsen. Ska ses på måndag för att gå igenom allt en sista gång innan det ska upp på Blackboard.

På väg hem från skolan välte jag med cykeln *rodnar* Pappa ringde och jag skulle stanna för att ta fram mobilen, men när jag satte ner fötterna i backen hade cykeln fortfarande fart så jag välte omkull. En snäll namnlös tjej frågad eom jag var okej, vilket jag sa att jag var. Sedan kunde jag prata lite med pappa och försöka att låtsas som att jag inte just gjort bort mig totalt inför nyfikna studenter.

Jag har fortfarande ont i nacken. Har varit så här sedan i måndags, det börjar bli lite irriterande. Och cykelolyckan gjorde ju inte det hela bättre, snarare sämre. Blöh.

Just det, såg att Nanthin (nanthins.blogg.se) skrivit om detta och kände att jag måste också nämna det. Loggar jag in på studentforum (intranätet för oss studenter) så ser jag ett viktigt meddelande. Tydligen har en tjej blivit utsatt för ett våldtäktsförsök igår kväll på campus. Nära gymnastikhuset. Hon hade lyckats knäa gärningsmannen i ansiktet och kunnat ta sig därifrån.

Läskigt! På vår skola. Och det var inte alls sent på kvällen heller. Dags att börja på en kurs i självförsvar kanske?
Men, man ska inte måla fan på väggen heller. Om jag gick omkring och trodde att jag skulle bli våldtagen så fort jag var ute om kvällarna så skulle jag bli galen och till slut inte gå någonstans. Och så kan man ju inte leva.

Imorgon är det dags för sittning, då blir nollorna ettor! Man ska klä upp sig och så, men jag har inte slagit på överdrivet stort. Har en klänning i alla fall och det är ju huvdsaken. Sen är det Kåren och då ska Micke Syd från Gyllene Tider uppträda. Får väl se vad han kan bjuda på =)

xoxo
Em

Kommentarer
Postat av: nanthin

Tack :D det känns underbart!Vi struntar i förfesten, så vi ses där istället :)

2009-10-16 @ 14:21:23
URL: http://nanthins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0