Sexist-bröllop?? Come on...

Nu ska vi inte överdriva här.

Vet inte hur noga ni följer nyheterna kring Kronprinsessan (eller är det kornprinsessan haha) och Daniel Westlings bröllop? Nå i alla fall, senaste grejen är att Victoria vill att hennes pappa ske leda henne till altaret och överlämna henne till Daniel. Så som de gör i bland annat USA. men Svenska Kyrkan blir ytterst förfärade, för så ska det ju inte vara och traditioner och seder och bla bla bla. Och det är ju bara en Hollywood import och vilken förlegad kvinnosyn och ujujujuj.

Ni kanske redan förstått att jag tycker Svenska Kyrkan är urlöjliga i den här frågan. Riktigt riktigt löjliga. Sen tycker jag att Victoria är riktigt cool som ber att få göra det på det här sättet trots alla traditioner och regler som finns kring ett kungligt böllop så kämpar hon ändå för att få göra just den här delen på sitt sätt. You go girl!

Jag tycker också själva tanken bakom är så fin, att Kungen överlämnar henne till Daniel är som ett sista bevis på att Daniel verkligen är accepterad av Kungen.

I övrigt tycker jag att brudöverlämning är väldigt vackert, och jag tycker att bara för att man gifter sig i Sverige och i Svenska Kyrkan så borde man inte vara hindrad från att välja brudöverlämning. Jag tycker det är ett val som bara brudparet själva ska kunna göra. Kära nån...

Snacka om att göra en höna av en fjäder.



xoxo
Em

Kommentarer
Postat av: iza

Håller helt med! Det måste vara sjukt frustrerande att knappt få bestämma något om sitt eget bröllop utan att det blir ett himla liv. Och stackars Daniel som måste öva in typ allt han ska säga i intervjuer.

Ser dock fram emot bröllopet, det verkar bli riktigt stort och påkostat.

2010-05-26 @ 11:25:04
Postat av: Hanna

Couldn't agree more. Visst förstår jag Svenska Kyrkans åsikter, men jag tycker att det är självklart att Viktoria ska få göra det här valet.

2010-06-02 @ 22:08:12
URL: http://hannatselin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0