Fullt upp och Uppsala äventyr

Har haft fullt upp på sistone. Skriver c-uppsats med Irena, det är en berg-och-dalbana. Men det är en process och det går ändå rätt bra för oss. Det är åtminstone inspirerande, för det mesta. Inväntar besked om praktikplats. Har sagt upp lägenheten, får jag ingeb praktikplats flyttar jag hem till Storvik och pluggar förhoppningsvis en distanskurs min sista termin innan examen. Kan ni förstå att jag tar kandidatexamen i juni? Om allt går som det ska. Jag kan inte fatta. Ska i alla fall flytta i mellandagarna och bo hos Lovisa efter nyår tills dess att uppsatsen blivit examinerad. Alternarar just nu mellan förnekelse, akademisk utmattning, framtidspanik och att må rätt bra och vara rätt nöjd med livet. Emotional rollercoaster.

Hursomhelst, lite kul hinner jag med också. Hade en fantastisk eftermiddag med Martina förra fredagen, vi café-hoppade i Örebro. Och nu i helgen åkte jag till Uppsala för att hälsa på Isabelle. Hon pluggar till förskolärare där och hyr ett rum centralt och bra i Uppsala tillsammans med sin pojkvän. Tyvörr var jag riktigt förkyld så vår plan att gå på nation i fredags blev det inget av, vi körde fredagsmys istället. Lördagen blev dock perfekt, shopping, lunch och fika på stan följt av Breaking Dawn Part 1 på bio och sedan sen matlagning och middag 22.30. Vi gjorde kyckling och nudlar i thaisås och kokosmjölk. Mums!

Tog inte så mycket bilder men här följer i alla fall ett par st.



Jag står på en sten, jag är inte så där lång egentligen ;) På väg till biografen.

Fika på ett oerhört mysigt café efter en dag med shopping, innan vi gick till biografen för att se Breaking Dawn.

 

xoxo

Em



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0