Februari färgar världen vit och gör den kall


Det är svinkallt ute....

Och äntligen kommer en uppdatering från mig. Vi fick godkänt på uppsatsen och nu har jag äntligen fått in nya pengar på kontot från CSN, köpt all kurslitteratur till spanska A (utom en bok). Flyttat hem från Örebro och in i stugan på gården hos mamma, umgåtts med en fin tjej från Gävle som heter Katrina, gått på bandy med pappa och farfar, ätit semlor hos mormor koch morfar och fått två för-tidiga-födelsedagspresenter. Förra helgen fick jag en SamsungGalaxyMini av mamma  tidig 22-års present och i torsdags fick jag en biljett till musikalen Spamalot i Stockholm av bästa Isa. Vi hade en fantastisk kväll i huvudstaden och sedan sov jag över hos henne i Uppsala.

Om ni inte vet vad Spamalot är borde ni kolla in det här klippet, Sveriges humorelit medverkar:



Framöver väntar Praise Explosion i Katrinas församling, Korskyrkan i Gävle, på lördag. Sedan åker mamma och hennes man till Ullared och jag ska vara hundvakt. Därefter firar vi den 18e februari med kalas frö min lillebror som blir 20 den 23e, då får släkten även chansen att gratulera mig men huvudpoängen med festen är att fira 20 åringen. 22 är en så meningslös ålder...

I mars skulle jag vilja åka tillbaka till Örebro och gå på Kingdom Culture...men jag behöver sova hos någon då så måste kolla upp det lite närmare. I så fall är det den 9e mars. Sedan hoppas man ju på SM final i bandyn mot slutet av mars. Och det blir möjligen Valborg i Uppsala, sista april. Och just det, nu glömd ejag nästan det viktigaste av allt, i slutet av maj drar mamma och jag till Grekland! Vi ska till Lefkas och ska bo på Captain Stavros hotell i Nidri. Det blir en examenspresent till mig själv för Spanska A terminen slutar 12 maj med ett nationellt prov i grammatik, måste komma ihåg att så fort som möjligt bestämma en plats att skriva provet på, lutar åt Högskolan i Dalarna och om inte det funkar kanske det blir Uppsala universitet. Bara jag slipper åka upp till Mittuniversitetet och skriva det där. Så efter 12e maj får jag så klart vänta ett tag på rättning innan betyget på kursen kommer, sedan är jag fri att ansöka om examen hos Örebro Universitet. Har börjat söka sommarjobb också, satsar lite mer på jobb i Stockholm och liknande i år, om jag får där kan jag bo i Uppsala i Isas lägenhet och pendla. Så håll tummarna!

xoxo
Em

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0