2009-04-07

So...whats up?

Jag var riktigt dutkig med att uppdatera bloggen igår om jag får säga det själv. Lite sämre idag tyvärr. Men nu skriver jag i alla fall ett litet inlägg helt tomt på något meningsfullt...
Jag vet helt ärligt inte vad jag ska skriva.

Men okej. Hm. Vad har jag haft för mig idag? Jag har kollat på en tysk såpa på youtube, den heter Verbotene Liebe och är faktiskt riktigt bra - för att vara en såpa... Sedan har jag promenerat till Konsum och köpt mjölk, dum som jag var köpte jag ingen plastpåse så jag fick bära paketen i min famn hela vägen hem - så nu har jag ont i armarna. Typiskt korkat Emelie ögonblick.

Ikväll ska jag köra pappas fru till Valbo så hon får shoppa lite nya skor åt min halvbror och lite påskmat åt oss alla. Imorgon ska jag själv till valbo för att sova hos iza, min bff och kusin., Im looking forward to that! På torsdag ska jag förhoppningsvis träffa Elin och fika med henne i Sandviken ( måste bara prata med henne om det först...för sist vi pratade så bestämde vi egentligen något helt annat...) och den kvällen kommer också pappas frus mamma med sin man förbi på middag (shiet vad komplicerat det där lät haha).

Långfredagen och påskafton ska jag jobba, det är Gästrike Konst på rosenlöfs och jag har chansen att tjäna lite extrapengar - och det sitter ju alirg fel. Även om jag inte riktigt gillar tanken på att jobba på långfredagen...det borde egentligen vara en dag att ägna åt funderingar kring jesu idande och död på korste. Anywhow, jag tror inte att Jesus blir alltför upprörd om jag jobbar den dagen, han är ju trots allt den som plockade säd från åkrarna på sabbaten när man inte fick utföra något arbete alls.

Yeah. Ni kanske inte fattat det innan men ja, jag är kristen. Inget konstigt med det. Kanske skriver mer på det ämnet en annan dag. Jag önskar att jag haft möjlighet att se musikalen Jesu Christ Superstar när den gick med Ola Salo som Jesus, för jag hört mycket bra om den. Sedan är Ola Salo en riktig fantastisk människa som jag beundrat ända sedan jag börjadelyssna på The Ark när jag var 14.

Meddelandet från Bill igr var väl inte så mycket att hurra för - precis som jag trodde. MEN....shit vad hans röst var sexig, mycket sexigare än jag mindes att den var. Det var härligt att höra hans röst igen.

Så det var nog allt för nu.
Peace out!

xoxo
Em




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0