Lasse W - 12e december 2009

Konserten igår var grym.

Han körde igång 20.30 och det var fullt ös till ca 22.40. Jag var helt slut efteråt så jag kan ju tänka mig hur trötta de på scenen måste ha varit!

Det var helt fullpackat på Conventum men jag kom ändå ganska långt fram. Stod med Lasse rakt framför mig mest hela tiden, eftersom jag tänkt till och ställt mig i mitten.

Hursomhelst, ska väl beskriva kvällen lite kort. Käkade pasta och köttfärsås, tog bussen in till stan. Tog mig till Conventum, köpte en SmirnoffIce. Ställde mig på golvet, för jag ville ju h en hyfsad plats. Väntade en timme ca innan det drog igång. Ungeäfr en kvart innan det började då blev det riktigt mycket folk.

Mitt under konserten så svimmade en tjej som stod i närhten av mig! Hon var ganska kort så det var säkert därför. Här uppe på min höjd så finns det mer luft :p

Låtlista:

1. Järnvägsspår
2. Köpenhamn och överallt
3. Dunkla rum
4. Jag har väntat på ett regn
5. Brustna hjärtans röst
6. Om tiden vill i fatt
7. Kedjebrev
8. Lång dag
9. Varning för ras
10. Hugger i sten
11. I Stockholm
12. Åt samma håll
13. Fribiljett till himlen
14. Söndag 13.3 1999
15. Jag får liksom ingen ordning
16. Kom ihåg mig
17. Solen i ögonen
18. Om du lämnade mig nu

Extranummer:
19. Elden
20. För dig
21. Ett sällsynt exemplar
22. Elegi
23. Söndermarken

Av låtarna från den senaste skivan så tyckte jag bäst om Kedjebrev och Ett sällsynt exemplar.
Han dedikerade Ett sällsynt exemplar till fansen och berättade en gullig historia om när han var liten på lekis och hade en Kiss tröja och hur de skulle dansa runt julgranen för att få en godispåse men han vägrade för han tyckte att det var lite för töntigt för någon med Kiss tröja att göra. Så då fick han inte godis heller. Men det visade sig att det inte var godis i påsarna utan russin och klementiner. Så sa han att han idag inte gör så mycket intervjuer och så med media och att de kallar honom tjurig men att han inte är tjurig, bara att han blir obekväm av intervjuer. Precis som att han blev obekväm av att behöva dansa runt granen. Så sa han att ingen kan tvinga honom att dansa runt granen idag för han köper sina egna godispåsar!!


Bilder:









Videos:

Hugger i sten



Elegi



Söndermarken



xoxo
Em


Kommentarer
Postat av: Anonym

Men ååå, jag ville ju dit! :D Låter härligt!

2009-12-13 @ 18:49:43
URL: http://abbies.blogg.se/
Postat av: Jessica

Hejsan!

Det är i Korskyrkan kl 11, vanliga gudstjänsttiden :)

2009-12-14 @ 13:16:17
URL: http://gliiitzy.blogg.se/
Postat av: Nette

Såg honom för ungefär en vecka sedan, i Sundsvall och han var verkligen jättebra! Sån otroligt show! :)

2009-12-14 @ 13:17:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0