RIP Michael Jackson - You are not alone

Jag vet. Det har säkert bloggats om det här i två dygn redan. Eller nått sånt. Så jag jag är sent ute. Jag skulle aldrig kunna vara proffsbloggerska, har alldeles för lite tid för att uppdatera bloggen.

Sommarjobbet har funkat bra. Idag kommer förhoppningsvis Iza hit. Nu ska jag ägna resten av inlägget år MJ.

Jag var inget stort fan. men han har alltid haft en del i mitt liv och i mitt hjärta. Har alltid gillat musiken. Och tyckt att hans livsöde var tragiskt, tyckt synd om honom, velat att det skulle gå bra för honom. jag hoppades verligen att den här sista turnén med 50 konserter skulle bli något fantastiskt. Så att alla som klagat på honom skulle sätta sina klagomål i halsen. Nu fick han aldirg chansen att bevisa att det fortfarande fanns mycket magi kvar i honom.



Rest in Peace. Världen kommer aldrig glömma



Vad är en dag av någons liv?
Ett oändligt flöde av stunder
som ett stort pussel av
kantiga mosaikbitar
En outtömlig längtan efter att få
lägga dit nästa bit
Skillnaden mellan liv
och död

Vad är en timme av någons liv?
En ström av tankar, känslor och information
Där inget verkar viktigare
än något
annat
I hemlighet konkurrerar allt
Skillnaden mellan liv
och död

Vad är en minut av någons liv?
Det som bygger muren mellan
dröm och verklighet
Det som skapar efterföljden
till handlingen
Lite konkurrens har ingen dött av
Skillnaden mellan liv
och död

Vad är en sekund av någons liv?
Ett hjärtslag som kvider av rädsla
eller lycka
ett minne som halvt hinner stiga upp
ur medvetandets mörka vatten
eller
Skillnaden mellan liv
och död

xoxo
Em


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0