Mitt i ett äventyr ( EMA 2009, Berlin)

"Wir sind träumer"

Vi är alla drömmare. Vi drömmer. Och vissa drömmar går i uppfyllelse.

Jag har precis kommit hem från Berlin. Från en dröm som jag inte vill vakna upp ur.

Jag mötte Sara vid halv nio tiden i tisdagskväll, då började vår resa, vårt äventyr. Vi anlände till Berlin ungefär tolv timmar senare, och vi checkade in på vårt hotell Leonardo Royal Hotel vid Aöexanderplatz( ett hett tips för det var hur fint och underbart som helst, och inte alls dyrt för att vara fyrstjärnigt och med så bra läge!!) Vis ov några timmar innan vi gick ut och käkade.

Sedan släckte vi vid nio tiden och sov 12 timmar (!!) till vid nio tiden nästa morgon. Då kokade Sara te (fanns sånt på rummet) och jag pomenerade till närmsta caféet för att köpa mackor som vi skulle käka på rummet. Sedan började vi vå pepp-inför-EMA-dag. Vi duschade,Sara målade mina naglar, vi gav oss ner på stan och hon köpte en handväska. Vi gick till Park Inn Hotel där många där MTV hade satt upp bord och man fick hämta sina biljetter. Sedan köpte vi med oss sallad från Burger King och käkade på rummet, sedan sminkade vi oss, klädde upp oss och vid fem-halv sex tiden begav vi oss ner i lobbyn där vi köpte varsitt glas vitt vin och kände oss lyxiga.

Vi beställde en taxi som kom strax före halv sju. Vi mötte upp de andra vinnarna och vår kontaktperson från MTV Sofie Josephson på Park Inn så åkte vi gemensamt i en chratrad buss till O2 arena. Där fick vi gå in i en egen kö, passera alla tusentals människor som köade ^^ Och där blev det strul. Jag kom in direkt för jag kund evisa på mitt körkort att jag var över 18 men Sara hade inget ID med sig efter som Sofie sagt att det inte behövdes. Men Sofie löste det och Sara kom in. Så gick vi till vårt block, vi satt högt upp men i mitten, verkligen mittemellen greenroom area och den lilla scenen.

När det började kunde jag inte förstå att vi var där. Att vi såg Green Day, Beyonce, Jay- Z, Placebo, Backstreetboys, David Hasselhoff, Katy Perry...och sen så klart. Tokio. Hotel. !!!!!!

När de gick på scenen, vi såg först hur Georg, Gustav och Tom kom ut på lilla scenen, sen såg vi att Bill stog på catwalken mellan stora scenen och lilla scenen, och vi bara skrek. Så började det opch jag minns bara bitar. Det finns inga ord som kan beskriva hur det kändes. Hur underbart det va. Så när Gustavs trummor började brinna skrek jag i chock; KOLLA GUSTAV! ( ni kan höra detta på videon som jag postar längre ner) Och sedan brann Georgs keyboard också. och vi kunde känna värmen ända upp till där vi satt. Galet.

Och sedan när Jesse Metcalf skulle presentera Best Group priset. Jag ville bara...sluta andas, för det gjorde ont att andas, jag var så sjukt nervös. För jag vet hur mycket alla fans har röstat, hur vi alla verkligen kämpat för att ge killarna priset. Så säger han Tokio Hotel. Och jag skriker, hoppar, applåderar, skakar hand med mina grannar som också tycks vara TH fans. Ett par från Italien och en tant från Frankrike. Och det är bara så mycket lycka och så så så mycket kärlek.

Sedan är det efterfest på Hard Rock Café. Nästan omöjligt att få tag på taxi. Men vi lyckas. På vägen till vägen där vi lyckades haffa en texi hittar jag tidningen Intro, den ligger bara på ett elskåp helt oskadd. Det är den med intervjun med Bill och Tom, när ett annat tvillingpar intervjuat dem. Det är tidningen där TH är på omslaget men de är tecknade, inte som foto. Den tog jag så klart med mig! På Har Rock Cafe var det dött, men det passade vår sinnesstämning, Sara och jag njöt av atta bara vara där ett tag, köpa varsinn drink och bara försöak smälta det vi varit med om innan vi tog taxi tillbaka till hotellet.

Igår checkade vi ut vid tolv tiden. Sedan spenderade vi dagen på Alexanderplatz, frukost på Dunkin Donuts och lunch på KFC innan vi åkte till flygplatsen. 20.25 igår kväll lyfte planet. 09.05 kom vårt tåg in på stationen här i Örebro. jag sov ett par timmar på tpget mellan Stockholm och Örebro men det är allt.

Nu ska jag lägga upp bilder från våra fantastiska dagar. Och videon från EMA!!


Trötta tjejer på Skavsta flygplats natten till onsdagen


Té frukost på hotellet torsdagen den 5e november



Älskade sängarna, så så sköna!!


Utsikt från vårt hotellrum, så ni ser hur nära Alexanderplatz det var.



Biljetten till EMA


Vitt vin i baren på Leonardo Royal.


Vi väntar i lobbyn på Park Inn Hotell, och ni får se hela min outfit!


Arenan utifrån.


Jag och Sara på våra platser inuti arenan.


Lilla scenen och catwalken som leder till stora scenen.


Greenroom scenen.


Green Day, öppningsnummer.



 
Sara och jag såg Tokio Hotel live för första gången.


Blue Devil och Strawberry Lemonade på Hard Rock Cafés aftershow party.


Dunkin Donuts frukost fredagen den 6e november.


Kentucky Fried Chicken.


Trötta tjejer på Skavsta flygplats natten mellan igår och idag.


xoxo
Em



Kommentarer
Postat av: maryyy

Emmla, wow. Din klänning. Jag vill ha den. Vart har du köpt den?

2009-11-07 @ 23:56:47
URL: http://vivalamarie.blogg.se/
Postat av: IDA

Ooh, jag älskar din klänning!

2009-11-12 @ 02:13:32
URL: http://iiea.blogg.se/
Postat av: Emma

åh, green day.

2009-11-23 @ 14:54:08
URL: http://emaaaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0