If I could give you the moon and the stars...

" They're telling me
It's beautiful
I believe them
But will I ever know?
The world behind my wall"

 - World behind my wall
 Humanoid 2009


Jag är lite inspirerad av Madde (www.jinxchan.blogg.se) och två inlägg som hon skrivit. Så jag tänkte också försöka formulera lite tankar kring ämnet. Istället för att klottra sönder hennes blogg med långa kommentarer :p

Om jag kunde ge er månen och stjärnorna... så skulle jag göra det. Om det var vad som krävdes för att ni skulle vara lyckliga, må bra. Ni är i det här fallet Tokio Hotel. Men det kan egentligen vara vem som helst som man bryr sig vädligt mycket om. Det skulle kunna vara min familj. Men just i det här inlägget så är det Tokio Hotel jag syftar på.

Jag undrar om de vet hur starka band vi har till dem.
Jag undrar vad de ser när de tänker på sina fans.

Jag är rädd för vad de ser när de tänker på sina fans.

Kan mycket väl tänka mig att det finns en slags hatkärlek. Någon kväver dig, men du älskar denna någon. Så du låter den hållas. Bara när du börjar tappa luften och förlora medvetenadet knuffar du bort personen.

Men ser de bara de fans som håller stryptag på dem? Som förföljer, som sprider rykten, som kräver kräver kräver? Och därmed kväver kväver kväver?

Jag är rädd för det.

Om jag kunde skulle jag ge dem månen och stjärnorna. Om det var vad de ville ha. Eller jag skulle i alla fall ge dem en mer riktig bild av deras fans. Jag skulle vilja samla ihop alla kloka, alla fina fans, och lägga deras berättelser i en låda och skicka till killarna. De som berättar vad Tokio Hotel betytt i deras liv. De som berättar hur de gör allt de kan för att undvika bilder tagna av stalkers, hur de kämpar för att stoppa spridning av korkade rykten. Hur de bara älskar musiken, så mycket. Att inget annat betyder något.

Det finns så mycket kärlek. Som är ren kärlek. Som är äkta.

I mina ögon finns det 3 huvudkategorier av fans, de smutsiga som förstör, de rena som försöker upprätthålla och de ovetande. De ovetande är lättpåverkade, kan enkelt falla offer för de smutsiga. Så det är upp till de rena att försöka fylla de ovetande med rätt värderingar. För att skydda dem. Lite så ser jag på min roll som admin för THF. jag skyddar medlemmarna från sådant som ändå bara förstör för Tokio Hotel och på samma sätt skyddar jag Tokio Hotel. Försöker lätta litegrann på det där stryptaget, försöker bända loss fingrarna.

Vet inte om det här inlägget egentligen fick något sagt. Det kanske bara blev obegripligt
Men jag behövde få ur mig det.





xoxo
Em





Kommentarer
Postat av: M I K A E L A

Tycker att du fick mycket sagt, och det är precis så som du säger! Kan inte mer än att hålle med. Till 300 %

2009-10-06 @ 17:12:08
URL: http://mikaelabjarve.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Jag tycker att det var fint skrivet, och att det är så rätt uppfattning. THF är verkligen som... en fristad från "smutsigt" (om vi nu ska använda det ordet^^). Och, jag tycker att du sköter dig bra som admin. Du är inte elak, eller irriterande, men du finns när det behövs, och du håller på reglerna. Och, håller sidan snygg;)



Vi på THF behöver DIG!

2009-10-06 @ 18:11:01
URL: http://nordinini.blogg.se/
Postat av: Soma

fint skrivet :)

2009-10-07 @ 10:18:39
URL: http://somisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0