Skavlans gäster chockerar





Såg Skavlan ikväll. Och blev helt...mållös.
Alltså, han ska ha cred, 
eller ja, det är väl antagligen hans producenter som ska ha det, för den udda skara intervjuoffer han samlar på sig.Anders Borg som bor i studentlägenhet, den norske statsministerns syster, en forskare som skriver böcker om lycka, Svenska Akademins sekreterare, Peter Jöback och...nån stolle som skriver bigorafier och som nu skrivit en om Michael Jackson.


Här kan ni se intervjun med Jöback :
http://svtplay.se/v/1722627/skavlan/klipp__peter_joback_ar_gast_hos_skavlan
Han uppträdde även med en av låtarna från kommande skivan som han spelade in i New York. jag såg dokumentären därifrån för ett par veckor sedan opch var genast indragen i Peter Jöbacks värld igen. Hans varma bruna ögon lurar allti tillbaka mig, och hans sammetslena röst. Så det förvånar mig inte om jag kommer stå där med senaste skivan i handen och köpa den bara för att sedan inte förstå hur det gick till. I vilket fall som helst så var dokumentären brilliant, intervjun hos Skavlan var inte alls lika bra. Lite samma saker som nämndes, men dokumentären i helthet var överlägsen.



Anders Borg var rolig, han är en rolig prick. Om jag ignorerar det faktum att han är moderat så skulle jag kunna tänka mig att samtala med honom under en middag, säg Nobelmiddagen eller något liknande. Svenska Akademins sekreterare pratade om hur han fått annonsera årets Nobelpristagare i litteratur pch hur hemskt det varit att stå där med alla blickar riktade mot sig och hundratlas kamera blixtar. News flash, det finns de som lever så varje dag. Som lider betydligt mycket mer av det varje dag, du fick stå ut i några minuter. Sluta gnälla tack!



Läkaren från Norge, som var syster till norske statsministern och han som forskade om lycka skulle diskutera hur det kommer sig att norge är det land som återigen är bäst att leva i. Det land med den lyckligaste befolkningen. De kom inte fram till så värst mycket.

Men det värsta. DET VÄRSTA. Jag blev upprörd. Den amerikanska snubben som jag inte minns namnet på, som försörjer sig på att skriva biografier om kändisar...han var hemsk! Hans outfit, hans attityd, hans röst. och det han sa. Han sitter i TV och säger att Michael Jackson var bög, och att MJ hade tänkt "komma ut" om homosexuella äktenskap blev lagliga i Kalifornien. Han sitter och säger det som om han själv hört MJ säga det, han använder endast MJ's förnamn. Som om han vore en gammal polare. Jag blir äcklad! Jag skiter fullständigt i vad MJ hade för sexualitet men för den här snubben att sitta och uttala sig om det så där, när MJ själv är DÖD och inte kan föra en egen talan...Det är förskräckligt. Jag var tvungen att byta kanal.


Let him rest in peace

xoxo
Em


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0