Valdag 2010-09-19

Så var det då dags. ÄNTLIGEN. Oavsett hur det går idag är jag bara glad att valrörelsen äntligen är över.

Själv röstade jag för ett par veckor sedan. På miljöpartiet till riksdagen och sossarna i kommun och landsting. Jag ser ingen poäng i att hålla mina partisympatier hemliga, står för min åsikt. Hade röstat grönt i kommun och landsting också, om det inte vore för att miljöpartiet i Örebro samarbetar med allians-partierna.

Ska följa valvakan ikväll, håller på och bara kladdkaka-muffins just nu som jag ska ha som tilltugg.

Jag hoppas svenska folket tänker efter noga i det här valet, det är 4 år som vi väljer nu. Hur vår framtid ska se ut i fyra år framåt. För mig är det så oerhört viktigt då de närmsta fyra åren verkligen kommer definera resten av mitt liv. Jag kommer ta examen, jag kommer behöva söka jobb, flytta från studentlägenhet till annan lägenhet, kanske lämna Örebro. Helst vill jag bli kvar här, få ett hyreskontrkat och ett bra första jobb direkt efter examen. Men jag är fullt beredd att flytta dit jobben finns. Men det är mycket som ska klaffa ändå, bostad, arbete o.s.v
Allt sådant som politiken påverkar.
Därför har jag röstat rödgrönt.

xoxo
Em

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0