Poetry

Jag skriver en hel del. Bland annat så skriver jag poesi. Nu var det ett bra tag sedan jag skrev en dikt så i kväll kan jag bara bjuda på en gammal. Men jag tycker att den passar mitt humör just nu.

----

Nu vill jag öppna

inte bara ögonen

utan hjärtat också

våga öppna dörren och släppa in

solen, luften, hösten


Nu vill jag våga mer

stå utanför någons dörr och ringa på

våga hoppas på att bli insläppt

hoppas på att kanske bli omfamnad

av någon annans doft


Nu vill jag vara allt som jag inte brukar orka vara

som jag inte brukar vilja visa

våga bära

oket på mina axlar, ska bli lättare

när alla ser det


Nu vill jag fånga

en hand i min, en sekund av samhörighet

långt bort från ensamhet

ändå så nära


Nu vill jag släppa känslorna som tunga hänger över mig

låta dom komma ut

försvinna, rinna bort

ersättas av nya, bättre minnen

andra tankar


Nu vill jag falla som löven från träden

vill jag falla

och jag vill

att du ska fånga mig

-----

xoxo
Em


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0